Lluna Plena no Fansub

Lluna Plena no Fansub

lunes, 6 de noviembre de 2017

Katawa Shoujo en català: el desenllaç de la Hanako

Finalment, podem gaudir de la ruta completa de la Hanako en la nostra llengua!


Després d’un temps més de pacient traducció, assolim per fi la primera gran fita d’aquesta  emblemàtica novel·la visual: la ruta de la Hanako, de cap a peus, completament en català. Emocioneu-vos amb l’esperat desenllaç d’aquesta entranyable i colpidora història que va capturar els cors de tanta gent. Si us vau ficar a la ruta d’aquesta adorable noia, esteu d’enhorabona! Acabat l’Acte 4 i últim, per fi sabreu com culmina el seu intens argument.

Tres possibles finals més us esperen, depenent de les decisions que vosaltres mateixos hagueu pres ficant-vos a la pell del nostre estimat protagonista, en Hisao Nakai. Podran la Hanako i ell entendre’s i apropar-se a la fi, després de tants entrebancs, esperances i vicissituds disseminades pel camí? De vosaltres depèn!
 
 
Arribat aquest punt, la traducció entrarà en una fase d’”standby”. Hi ha molta feina encara perquè resten quatre rutes més, però tinc també altres projectes en marxa i no tot el temps que voldria. Potser més endavant, de mica en mica, anirem descobrint les històries alternatives de Katawa Shoujo, relatives a la Shizune, la Lilly, l’Emi i la Rin.

De moment, podeu gaudir de l’Acte 1 complet i tota la ruta de la Hanako en català, amb la traducció que trobareu als arxius del següent enllaç:


On, un cop més, he fet una revisió ortogràfica i gramatical per posar-ho tot degudament al dia. Us torno a recordar que us heu de descarregar el joc per separat, i aleshores aplicar-hi els meus arxius per obtenir la traducció al català. Si no trobeu el joc (és de distribució lliure), digueu-m’ho i us en proporcionaré enllaços.

Salut i ens veiem!

8 comentarios:

  1. Hola! Em preguntava si reprendràs la traducció de la resta de rutes, doncs jo fa una mica que m'he posat a traduir jocs al català i feia temps que em voltava pel cap traduir el katawa haha. Potser podríem acabar-lo de traduir tots dos?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola, Parseleni, i moltes gràcies pel teu missatge!

      Certament, el projecte “Katawa Shoujo” fa molt de temps que està en letargia, principalment perquè tinc en marxa altres projectes de prioritat superior que se’m mengen el temps, i també en part, perquè no tenia una resposta gaire estimulant. Però seria una llàstima deixar-lo penjat, perquè també m’ha fet sempre una il•lusió especial la idea de veure novel•les visuals en català. M’alegro de trobar un company/companya (perdona el meu desconeixement) apassionat/da per les mateixes coses! Quins jocs estàs traduint al català? Com va l’experiència?

      Si has jugat Katawa Shoujo, espero que la meva traducció t’hagi agradat. I si et veus amb cor de continuar amb la feina, encantat et passaria els arxius corresponents, i jo també reprendria la tasca en la mesura del possible. T’aconsellaria potser que agafessis una ruta que hagis jugat a fons i sobretot t’agradi; d’altra banda, el meu modus operandi és traduir de l’anglès i mai del castellà (la traducció espanyola de Katawa Shoujo, com passa amb moltes altres novel•les visuals traduïdes per fans, és més aviat dolenta).

      Si et sembla bé, ens podem comunicar per altres vies més eficients, com correu electrònic o el Discord que està tan de moda. La meva adreça de Discord, si en tens, és rasalaghe#0005.

      Salut i fins aviat!

      Eliminar
    2. Bé, ja he traduït uns quants jocs (les traduccions les publico a aquest bloc: https://jocsencat.blogspot.com/). L'experiència és agradable haha, sobretot pel fet de poder ampliar la quantitat de videojocs en català.
      Ja vaig jugar el katawa shoujo fa un temps, de fet vaig fer totes les rutes a excepció de alguns finals dolents. També segueixo un modus operandi similar, sempre de l'anglès perquè usualment és l'original.
      No tinc pas discord però sí que tinc correu electrònic: jocsencat@gmail.com.

      Eliminar
  2. Hola, pot ser estigui fent un necro impresionant (veig que aquest post és del 2017) però de casualitat he trobat el teu bloc i la veritat m'agradaria jugar la teva traducció d'aquesta ruta (sincerament, la traducció espanyola és massa hispanoamericana pel meu gust xd) La qüestió és, quan intent entrar al joc i seleccionar el català, em crashea directament. El joc després torna a arrancar i està en català, però quan intent carregar partida tal qual torna a donar-me error el Ren'py. Tu sabries solucionar aquest problema? Saluts i moltes gràcies d'avantmà per realitzar aquest projecte!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Al final ho he aconseguit solucionar! Si algú es troba en la mateixa situació heu d'anar a la carpeta "langinit" i crear un nou arxiu anomenat "ct.lang", exactament com els altres d'aquesta carpeta però substituint l'altra idioma per "ct". D'aquesta manera podreu guardar sense problemes. Gràcies i disculpau les molesties.

      Eliminar
    2. Hola! Com estàs? M’alegro molt d’haver atret l’atenció d’una altra persona interessada en aquesta traducció al català de Katawa Shoujo, que en efecte, és ja força antiga i de fet vaig deixar penjada pel que fa a la resta de rutes... Gràcies per comentar la teva incidència i publicar així mateix la solució per si algú més s’hi troba.

      Espero que gaudeixis molt de la ruta de la Hanako, que vaig traduir amb molta dedicació i entusiasme durant aquell any. I si vols consultar res més o comentar el que sigui, encara estic més o menys actiu per aquí, i per la meva pàgina de Facebook (https://www.facebook.com/rasproyectos) i la d’itch.io (https://rasalaghe.itch.io); tot i que a dia d’avui estic més dedicat a l’escriptura de les meves dues novel•les visuals de creació pròpia (en castellà i anglès).

      Salut i ens veiem!

      Eliminar
  3. Bones! M'agradaria poder parlar amb tu sobre la traducció de Katawa Shoujo en català per un treball que estic fent! T'he contactat per Discord perquè en algun comentari antic he vist que parles de contactar per allà... va bé?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola, com estàs?

      Sí, pots preguntar per aquí o per Discord, com vulguis. Potser, si no és una cosa puntual i requereix una conversa una mica més llarga és millor Discord (també si prefereixes que la consulta sigui privada). Acceptaré en breu la teva sol·licitud d'amistat allà.

      Que vagi bé i m'alegro de saludar una altra persona interessada en Katawa Shoujo en català!

      Eliminar